1. Cadrul legal
Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:
Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
2. Exceptiile
Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile;
b. Software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.), jocuri desigilate, extensii de garantie desigilate;
c. produse marca Apple (iPhone / iPad / iPod etc) al caror software a fost activat;
d. Cartuse desigilate;
e. Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;
f. Servere sau accesorii pentru acestea;
g. Produse aduse pe comenzi speciale;
h. Electrocasnice mici sau mari folosite sau cu urme de uzura;
i. masini de tocat, aspiratoare, mixere, masini de facut paine, roboti bucatarie, storcator fructe-legume, blendere si tocatoare, expresoare, rasnite, masini de spalat rufe si vase, frigidere, cuptoare incorporabile instalate, plite instalate, hote folosite, aparate de aer conditionat instalate;
j. masini de gatit;
k. Exemplu: aragazul nu trebuie sa fie bransat la sursa de gaz, aparatul de aer conditionat nu trebuie sa fie instalat, combina frigorifica/frigiderele nu trebuie sa prezinta urme de utilizare, cafetiera nu trebuie sa fi fost folosita, masina de spalat rufe/ vase nu trebuie sa aiba urme de detergent / lichid, mixerele de bucatarie nu trebuie sa prezinte urme de utilizare, etc.
l. Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, termometre, etc.
m. Furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere;
n. In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returului pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate. In cazul in care s-au desigilat jocurile, din valoarea pachetului se va scadea valoarea jocurilor.
3. Exercitarea dreptului de retragere
- Consumatorul informeaza Livolo România cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea unui formular de retur disponibil pe site.
- In termen de 48 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata.
4. Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare
- Costuri suportate de catre cumparator:
- Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )
- Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14.punctul 3 );
- Costuri suportate de catre vanzator:
- Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
- Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
- Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.
Nota (daca defectul de nefunctionare este semnalat in primele 48 ore de la receptie)
5. Rambursarea sumelor
- Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator(art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4)